Tot i estar de vacances de Pasqua encara a les Illes Balears, estem treballant de forma virtual amb la meva tutora de les pràctiques del centre, ja que ens han sortit un parell d'imprevistos i veiem que anem una mica justes de temps.
Com ja vaig comentar a una de les entrades, vàrem haver de modificar tota la documentació que feiem servir a 4t d'ESO amb el canvi de la LOE a la LOGSE, i és un treball que inclouré al meu projecte ja que dins del tema de l'orientació acadèmica i professional (el meu projecte) tenia i té, evidentment, un pes molt important.
Estem en la fase dos del projecte - Conèixer els interessos dels alumnes-, que comptava de tres tasques diferents. I estem immerses en la Tasca A: recerca de qüestionaris d’orientació a fonts bibliogràfiques.
L'objectiu de la qual fase és:
- Saber i/o conèixer quins
interessos acadèmics i professionals tenen els alumnes de l’etapa d’ESO.
Després de portar a terme una recerca important, a través d'Internet sobretot, hem trobat una sèrie de qüestionaris interessants però ens trobem amb un inconvenient a l'hora de fer-los de forma virtual, i aquest és el següent:
Dins les aules tenim un ordinador portàtil per a cada alumne, però tenen molt poca bateria, és difícil que funcionin tots a l'hora, la senyal d'internet no és molt bona, la qual cosa fa que tots els processos es relenteixin moltíssim, entre que engeguem els ordinadors i ho tenim tot preparat ha passat una bona estona de la classe... i per tant, hem optat per passar-los en format paper.
Hem trobat els següents qüestionaris:
- És un test d'orientació professional, interessant, però hiem considerat que no és el que volíem exactament: http://www.xtec.cat/~jcruz/orientacio_educativa/tests_orientacio/test_orientacio/Test.htm
- A aquesta pàgina hi ha una sèrie de qüestionaris molt interessants, n'hi ha de tècniques d'estudi, d'interessos universitaris, d'orientació, d'orientació professional, etc. Però tot i que són molt interessants, creiem que no és el que volem tampoc. http://www.xtec.cat/~jcruz/orientacio_educativa/tests_orientacio.htm
- Aquesta pàgina me l'he d'acabar de revisar, hem sembla molt interessant i hi ha material que estic utilitzant, però vull analitzar : https://sites.google.com/site/idespresdelesojasapsquefaras/bloc-1-autoconeixement/test-d-interessos
- Finalment nosaltres hem pensat amb aquest test, ja que ens agrada a les dues i creiem que podem obrir les respostes a si/no i de resposta oberta per fer observacions:
Com sóc?
En aquesta unitat
pretenem facilitar al professorat el coneixement dels seus alumnes i de les
seves alumnes. No té el caràcter determinant d’un test formal, encara que és
una eina d’anàlisi per poder detectar o confirmar certs aspectes d’interès sobre
l’alumnat.
El tutor o la
tutora pot utilitzar aquesta unitat per tenir un coneixement més ampli de les
característiques personals de l’alumnat. Aquesta informació li serà més útil si
l’obté en les primeres sessions de tutoria.
1.
Objectius:
identificar certes habilitats en els alumnes i les alumnes a partir de les
quals poden millorar el seu aprenentatge.
2.
Continguts:
les habilitats personals i socials de l’alumnat.
Desenvolupament: el tutor/a facilitarà a l’alumnat del seu grup el
qüestionari “Perfil Personal”, indicant que la seva finalitat és conèixer
determinats aspectes personals de cada un dels seus alumnes per a millorar la
seva acció tutorial. - Insistirà en la confidencialitat de les respostes.
3.
Avaluació:
es valorarà si aquesta unitat ha servit per ampliar i millorar la visió que té
el tutor de la imatge de cada alumne a través dels seus coneixements sobre les
habilitats personals i socials.
4.
Materials:
Qüestionari de Perfil Personal.
Qüestionari Perfil Personal
No resulta fàcil generalment arribar a un coneixement exacte de si mateix.
No et preocupis perquè hi ha poques persones que ho aconsegueixen per falta de
temps, per no aplicar un mètode adequat, per un concepte equivocat de si
mateix, etc. Per a facilitar el teu propi "anàlisi", et presentem un
qüestionari. No és un test, sinó simplement una sèrie de qüestions que
t'ajudaran a definir el teu perfil personal. Per favor, contesta-ho amb
sinceritat.
I.Aspecte
personal
• Sols causar bona impressió
als altres amb el teu aspecte personal
• Cuides amb interès especial
el teu aspecte físic
II. Habilitats
de comunicació
• Et resulta fàcil
relacionar-te amb els altres
• Tens suficients dots de
persuasió per a “vendre” les teues idees
• Et consideres un/a bon/a
negociador/a
III. Estabilitat
emocional
• Controles les teues emocions
• El teu humor és estable
• Et consideres capaç de
superar adequadament la frustració
• Tens confiança en tu mateix
IV. Responsabilitat
• T'agrada assumir
responsabilitats
• T'entregues de ple al teu
treball
• Necessites que et controlin
contínuament
V. Dinamisme
• T'agrada estar ocupat o
ocupada
• Et sents més còmode en tasques que no
requereixen molta activitat
VI. Iniciativa i creativitat
• Realitzes sempre el teu treball sense
plantejar-te mai que pots millorar la seua realització.
• T'agrada perfeccionar el teu treball i buscar
noves solucions als problemes plantejats
• Prefereixes plantejar-te
nous reptes a què t'ho donin tot fet
VII. Presa
de decisions
• Reflexiones atentament abans
de prendre una decisió important
• Et paralitzes davant dels
problemes sense saber què fer
• En el teu entorn (família,
amistats, estudi...) solen ser decisives les teues intervencions
VIII. Intel·ligència
pràctica
• Et veus capaç per a dur a
terme projectes que consideres viables
• Sols distingir clarament
l'accessori de l'important en els temes que se't presenten
• Ets capaç de transmetre les
teues idees amb claredat a altres persones
IX. Capacitat
d'organització
• Et consideres ordenat o
ordenada
• T'agrada organitzar
activitats
X. Capacitat
de treball en equip
• Et consideres capaç de
dirigir un grup
•Prefereixes treballar en
equip més que "al teu aire" EXTRET de: http://www.cece.gva.es/ocd/areaord/docs/edemoval.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada