dimecres, 8 d’abril del 2015

Fase 2, Tasca A

Tot i estar de vacances de Pasqua encara a les Illes Balears, estem treballant de forma virtual amb la meva tutora de les pràctiques del centre, ja que ens han sortit un parell d'imprevistos i veiem que anem una mica justes de temps.

Com ja vaig comentar a una de les entrades, vàrem haver de modificar tota la documentació que feiem servir a 4t d'ESO amb el canvi de la LOE a la LOGSE, i és un treball que inclouré al meu projecte ja que dins del tema de l'orientació acadèmica i professional (el meu projecte) tenia i té, evidentment, un pes molt important.

Estem en la fase dos del projecte - Conèixer els interessos dels alumnes-, que comptava de tres tasques diferents. I estem immerses en la Tasca A: recerca de qüestionaris d’orientació a fonts bibliogràfiques.

L'objectiu de la qual fase és: 
- Saber i/o conèixer quins interessos acadèmics i professionals tenen els alumnes de l’etapa d’ESO.

Després de portar a terme una recerca important, a través d'Internet sobretot, hem trobat una sèrie de qüestionaris interessants però ens trobem amb un inconvenient a l'hora de fer-los de forma virtual, i aquest és el següent:
Dins les aules tenim un ordinador portàtil per a cada alumne, però tenen molt poca bateria, és difícil que funcionin tots a l'hora, la senyal d'internet no és molt bona, la qual cosa fa que tots els processos es relenteixin moltíssim, entre que engeguem els ordinadors i ho tenim tot preparat ha passat una bona estona de la classe... i per tant, hem optat per passar-los en format paper.

Hem trobat els següents qüestionaris:
- És un test d'orientació professional, interessant, però hiem considerat que no és el que volíem exactament: http://www.xtec.cat/~jcruz/orientacio_educativa/tests_orientacio/test_orientacio/Test.htm
- A aquesta pàgina hi ha una sèrie de qüestionaris molt interessants, n'hi ha de tècniques d'estudi, d'interessos universitaris, d'orientació, d'orientació professional, etc. Però tot i que són molt interessants, creiem que no és el que volem tampoc. http://www.xtec.cat/~jcruz/orientacio_educativa/tests_orientacio.htm
- Aquesta pàgina me l'he d'acabar de revisar, hem sembla molt interessant i hi ha material que estic utilitzant, però vull analitzar : https://sites.google.com/site/idespresdelesojasapsquefaras/bloc-1-autoconeixement/test-d-interessos
- Finalment nosaltres hem pensat amb aquest test, ja que ens agrada a les dues i creiem que podem obrir les respostes a si/no i de resposta oberta per fer observacions:


Com sóc?
En aquesta unitat pretenem facilitar al professorat el coneixement dels seus alumnes i de les seves alumnes. No té el caràcter determinant d’un test formal, encara que és una eina d’anàlisi per poder detectar o confirmar certs aspectes d’interès sobre l’alumnat.

El tutor o la tutora pot utilitzar aquesta unitat per tenir un coneixement més ampli de les característiques personals de l’alumnat. Aquesta informació li serà més útil si l’obté en les primeres sessions de tutoria.

1.       Objectius: identificar certes habilitats en els alumnes i les alumnes a partir de les quals poden millorar el seu aprenentatge.

2.       Continguts: les habilitats personals i socials de l’alumnat.
Desenvolupament: el tutor/a facilitarà a l’alumnat del seu grup el qüestionari “Perfil Personal”, indicant que la seva finalitat és conèixer determinats aspectes personals de cada un dels seus alumnes per a millorar la seva acció tutorial. - Insistirà en la confidencialitat de les respostes.

3.       Avaluació: es valorarà si aquesta unitat ha servit per ampliar i millorar la visió que té el tutor de la imatge de cada alumne a través dels seus coneixements sobre les habilitats personals i socials.

4.       Materials: Qüestionari de Perfil Personal.

Qüestionari Perfil Personal
No resulta fàcil generalment arribar a un coneixement exacte de si mateix. No et preocupis perquè hi ha poques persones que ho aconsegueixen per falta de temps, per no aplicar un mètode adequat, per un concepte equivocat de si mateix, etc. Per a facilitar el teu propi "anàlisi", et presentem un qüestionari. No és un test, sinó simplement una sèrie de qüestions que t'ajudaran a definir el teu perfil personal. Per favor, contesta-ho amb sinceritat.

I.Aspecte personal

• Sols causar bona impressió als altres amb el teu aspecte personal
• Cuides amb interès especial el teu aspecte físic

II. Habilitats de comunicació
• Et resulta fàcil relacionar-te amb els altres
• Tens suficients dots de persuasió per a “vendre” les teues idees
• Et consideres un/a bon/a negociador/a

III. Estabilitat emocional
• Controles les teues emocions
• El teu humor és estable
• Et consideres capaç de superar adequadament la frustració
• Tens confiança en tu mateix

IV. Responsabilitat
• T'agrada assumir responsabilitats
• T'entregues de ple al teu treball
• Necessites que et controlin contínuament

V. Dinamisme
• T'agrada estar ocupat o ocupada
• Et sents més còmode en tasques que no requereixen molta activitat

VI. Iniciativa i creativitat
• Realitzes sempre el teu treball sense plantejar-te mai que pots millorar la seua realització.
• T'agrada perfeccionar el teu treball i buscar noves solucions als problemes plantejats
• Prefereixes plantejar-te nous reptes a què t'ho donin tot fet

VII. Presa de decisions
• Reflexiones atentament abans de prendre una decisió important
• Et paralitzes davant dels problemes sense saber què fer
• En el teu entorn (família, amistats, estudi...) solen ser decisives les teues intervencions

VIII. Intel·ligència pràctica
• Et veus capaç per a dur a terme projectes que consideres viables
• Sols distingir clarament l'accessori de l'important en els temes que se't presenten
• Ets capaç de transmetre les teues idees amb claredat a altres persones

IX. Capacitat d'organització
• Et consideres ordenat o ordenada
• T'agrada organitzar activitats

X. Capacitat de treball en equip
• Et consideres capaç de dirigir un grup
•Prefereixes treballar en equip més que "al teu aire"                                                                                                                                                                                                                                                                         EXTRET de: http://www.cece.gva.es/ocd/areaord/docs/edemoval.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada