dilluns, 30 de març del 2015

REVISIÓ DEL POAP

Els objectius que ens hem plantejat amb aquesta activitat són els següents:
  • Analitzar el POAP.
  • Valorar si hi ha necessitats i/o mancances en quant a les activitats.
  • Proposar modificacions al Pla d’Orientació Acadèmica i Professional actual.


Amb el POAP (Pla d'Orientació Acadèmica i Professional) a les meves mans, que aquest document forma part de la PGA del meu centre educatiu, hem trobo amb el següent:

- L'objectiu general consisteix en facilitar la presa de decisiions de cada alumne/a respecte al seu itinerari acadèmic i professional, alhora que se'ls acompanya en el seu procés de creixement i maduresa personal.
En haver acabat de llegir aquest objectiu m'adono que no hi ha cap activitat concreta programada ni a primer, ni a segon, i tampoc al segon cicle d'ESO que els prepari per la presa de decisions. Sí que hi figuren les activitats de tria d'assignatures optatives, però no d'altres. Comento amb la meva tutora que hem sembla interessant poder buscar alguna dinàmica que tingui veure amb la presa de decisions i, remarco també, la importància de demostrar que qualsevol presa de decisions té posteriors conseqüències, ja sigui a curt o a llarg termini.
Ens sembla una bona idea, i, per tant, quedem en què buscarem alguna dinàmica que ens ajudi a aconseguir l'objectiu que ens proposem.

Un aspecte que hem trobat interessant remarcar és partir sempre des dels INTERESSOS DELS ALUMNES, i així està reflectit al POAP com a objectiu específic:
- Conèixer quins són els interessos de l'alumne i quina importància tenen a l'hora de prendre una decisió.
En aquest punt fem una reflexió i és que és molt important conèixer als infants i els seus interessos per fer un treball eficaç i que els motivi.

- Facilitar informació sobre el món laboral, el sistema educatiu i sortides acadèmiques i professionals a curt i a llarg termini. Aquest és un altre dels objectius específics en què ens hem aturat a pensar. Ens agradaria ja començar al primer cicle i fer-ho de forma molt més vivencial i participativa.
Fins ara a 3r d'ESO es començava a portar a terme aquest treball amb el treball a partir del dossier de la Generalitat de Catalunya QUADERN D'ORIENTACIÓ PROFESSIONAL - GUIA DE L'ALUMNE. I hem pensat, que potser el primer apartat que és el d'explicar els entorns de treball i omplir un qüestionari, el podrien portar a terme ells en petits grups de treball cooperatius i explicar-los als companys.

La guia que hem fet servir és aquesta: 
http://www.barcelonesjove.net/sites/default/files/filelibrary/Quadern%20d%27orientaci%C3%B3%20professional.pdf
Aquest treball ens ha portat gairebé 2 hores, que és el que nosaltres havíem pensat. Ara resta buscar activitats, i acabar de perfilar els canvis que volem fer.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada