dimarts, 24 de març del 2015

PLA DE TREBALL

BLOC 2



FASE 1: Revisió del POAP actual per detectar necessitats i mancances                                                             
DATA: 16/03/2015                     
HORES: 2 hores al centre.
Objectius:
-       Analitzar el POAP.
-       Valorar si hi ha necessitats i/o mancances en quant a les activitats.
-       Proposar modificacions al Pla d’Orientació Acadèmica i Professional actual.

Destinataris/àries: són tots els alumnes d’ESO i també el centre en general. (Fet amb l’orientadora d’ESO).
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Lectura acurada de tot el POAP.
2.    Anàlisi del POAP de forma detinguda i acurada.
3.    Proposta de modificacions del POAP
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Anàlisi de documents (POAP).
2.    Observacions d’algunes sessions d’orientació, sobretot a 4t d’ESO.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
En aquest cas, l’avaluació la supervisió la portarà a terme l’Orientadora del Centre, ja que revisarà .



FASE 2: Conèixer els interessos dels alumnes                                                                
DATA: 19/03/2015 (data d’inici - data finalització aproximada 16/04/2015)                    
HORES: 10 hores aproximadament. Tasca A: 2 hores; Tasca B: 4 hores; Tasca C: 4 hores.
Objectius:
- Saber i/o conèixer quins interessos acadèmics i professionals tenen els alumnes de l’etapa d’ESO.

Destinataris/àries: són tots els alumnes d’ESO i l’Orientadora del centre educatiu.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Tasca A: recerca de qüestionaris d’orientació a fonts bibliogràfiques.
2.    Tasca B: Elaboració d’un model de qüestionari propi del centre.
3.    Tasca C: Passar el qüestionari a tots els alumnes de l’etapa d’ESO i extreure’n conclusions.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Elaboració d’un model de qüestionari propi.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    El qüestionari en si mateix.
2.    Els resultats obtinguts del qüestionari passat.



FASE 3: Recerca de noves activitats a portar a terme, sobretot en el 1r cicle d’ESO                                                                
DATA: 20/04/2014                   
HORES: No es pot preveure el temps que durarà aquesta fase ja que depèn molt de la facilitat, o no, en què trobem el material que busquem però sí que podem intuir que serà un treball llarg (es dedicaran estones al centre i estones a casa per portar a terme aquesta activitat).
Objectius:
- Trobar noves activitats útils per iniciar l’orientació acadèmica i professional a partir de 1r d’ESO.

Destinataris/àries: Orientadors d’ESO; i a llarg termini també els alumnes de tota l’etapa d’ESO.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Recerca d’activitats enfocades cap al primer cicle d’ESO, sobretot. Mitjançant:
-       Fonts d’Internet.
-       Recursos bibliogràfics del Departament d’Orientació del centre.
-       Biblioteca de la UOC.
-       Materials d’altres assignatures de la llicenciatura de Psicopedagogia.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Anàlisi de les activitats trobades al llarg de la recerca.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    L’opinió que tenen els tutors d’aquestes alumnes quan ens ajudin a prendre la decisió de quines activitats portar a terme.
2.    L’avaluació es portarà a terme a través d’una reflexió un cop s’hagin portat a terme les activitats.




FASE 4:  Ampliar el POAP a 1r cicle i plantejar objectius per cobrir les necessitats i mancances, i si és necessari també a 2n cicle.                                                        DATA: 30/04/2015                     
HORES: 5 hores.
Objectius:
-       A partir de les necessitats i/o mancances detectades al POAP proposar noves activitats per 1r cicle d’ESO.
-       Valorar si és necessari ampliar les activitats del 2n cicle també.

Destinataris/àries: sobretot, els alumnes del 1r cicle d’ESO, i si es valora que a 2n cicle és necessari també a aquests alumnes.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Després de recollir les activitats decidir a quin grup o grups aplicarem cadascuna de les activitats trobades.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Anàlisi de documents, concretament, el POAP i de les activitats.
2.    Entrevistes amb els tutors (per demanar i que ens puguin donar informació sobre les característiques dels alumnes i per ajudar-nos en la decisió de la tria d’activitats).
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Les entrevistes amb els tutors.
2.    Reflexió sobre com han anat les activitats un cop hagin estat aplicades.


FASE 5: Aplicació del nou POAP, tant a 1r cicle com a 2n cicle.
DATA: 04/05/2015                    
HORES: 8 hores (aproximadament)
Objectius:
-       Aplicar les activitats proposades a cada curs corresponent.
-       Avaluar les activitats dutes a terme.
Destinataris/àries:
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Dur a la pràctica cadascuna de les activitats que hem considerat oportunes per a cada curs d’ESO.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Power point per passar la informació rellevant als alumnes.
2.    Qüestionaris de creació pròpia.
3.    Diversitat d’activitats
4.    Entrevistes amb els tutors per intercanviar opinions sobre les activitats dutes a termes, i per poder fer propostes de millora, si calen.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Es valoraraà el grau de satisfacció tant dels alumnes com dels tutors, recollint valoracions en una taula de valoracions i observacions.

FASE 6: Revisió i avaluació de l'aplicació del nou POAP.                                                               DATA: 15/06/2015                    
HORES: 5 hores
Objectius:
-       Revisar el nou POAP.
-       Fer propstes de millora pel proper curs.

Destinataris/àries: Orientadora, el Departament d’Orientació i el Centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Crear una graella pròpia d’autoavaluació del projecte.
2.    Omplir una graella d’autoavaluació del procés dut a terme.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Graella d’autoavaluació de cadascuna de les fases que s’han de portar a terme.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    L’avaluació real la veurem quan els alumnes de 1r i 2n arribin al tercer curs d’ESO i puguem observar si hem aconseguit els objectius principals.


En general, els instruments de recollida d’informació que es poden utilitzar al llarg del procés són el POAP actual per valorar que la intervenció al primer cicle d'ESO és escassa. A més a més de les entrevistes amb els tutors del 1r cicle i també de 2n cicle per saber el grau de satisfacció del POAP actual i també per saber si necessiten més intervenció per part de l’orientadora o més dinàmiques es puguin fer a l’aula, etc.

Com a instrument de recollida també s’utilitzaran les entrevistes amb l’orientadora del centre per identificar les necessitats a cobrir.




Les activitats d’anàlisi documental són el POAP i fer les observacions a l’aula sobre l’orientació educativa i professional del que ja hi ha a aquest document abans mencionat i que ja es porten a terme per poder fer propostes de millora.


La legislació que afecta en aquest cas concret és la següent:
     Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per la millora de la qualitat educativa.  http://www.boe.es/boe/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886.pdf
     DECRET D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics. http://boib.caib.es/pdf/2011067/mp7.pdf
     Instruccions de la directora general d’Ordenació, Innovació i de Formació Professional per als Departaments d’Orientació dels centres públics d’Educació Secundària per al curs 2014-2015. http://die.caib.es/normativa/pdf/2013/Instruccions_Departaments_Orientacio_secundaria.pdf


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada