FASE
1: Revisió del POAP actual per detectar necessitats i
mancances
DATA: 16/03/2015
HORES:
2
hores al centre.
|
Objectius:
-
Analitzar el POAP.
-
Valorar si hi ha necessitats i/o mancances en quant a les activitats.
-
Proposar modificacions al Pla d’Orientació Acadèmica i Professional
actual.
Destinataris/àries: són tots els alumnes
d’ESO i també el centre en general. (Fet amb l’orientadora d’ESO).
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Lectura acurada de tot el
POAP.
2. Anàlisi del POAP de forma
detinguda i acurada.
3. Proposta de modificacions
del POAP
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Anàlisi de documents
(POAP).
2. Observacions d’algunes
sessions d’orientació, sobretot a 4t d’ESO.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
En aquest cas, l’avaluació la supervisió la portarà a terme l’Orientadora
del Centre, ja que revisarà .
|
FASE
2: Conèixer
els interessos dels alumnes
DATA:
19/03/2015
(data d’inici - data finalització aproximada 16/04/2015)
HORES:
10
hores aproximadament. Tasca A: 2 hores; Tasca B: 4 hores; Tasca C: 4 hores.
|
Objectius:
- Saber i/o conèixer quins interessos acadèmics
i professionals tenen els alumnes de l’etapa d’ESO.
Destinataris/àries:
són tots els
alumnes d’ESO i l’Orientadora del
centre educatiu.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Tasca A: recerca de
qüestionaris d’orientació a fonts bibliogràfiques.
2. Tasca B: Elaboració d’un
model de qüestionari propi del centre.
3. Tasca C: Passar el
qüestionari a tots els alumnes de l’etapa d’ESO i extreure’n conclusions.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Elaboració d’un model de
qüestionari propi.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. El qüestionari en si
mateix.
2. Els resultats obtinguts
del qüestionari passat.
|
FASE
3: Recerca de noves activitats a portar a terme, sobretot
en el 1r cicle d’ESO
DATA:
20/04/2014
HORES: No es pot preveure el temps que durarà aquesta fase ja
que depèn molt de la facilitat, o no, en què trobem el material que busquem
però sí que podem intuir que serà un treball llarg (es dedicaran estones al
centre i estones a casa per portar a terme aquesta activitat).
|
Objectius:
- Trobar noves activitats útils per iniciar l’orientació acadèmica i
professional a partir de 1r d’ESO.
Destinataris/àries:
Orientadors d’ESO;
i a llarg termini també els alumnes de tota l’etapa d’ESO.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Recerca d’activitats
enfocades cap al primer cicle d’ESO, sobretot. Mitjançant:
-
Fonts d’Internet.
-
Recursos bibliogràfics del Departament d’Orientació del centre.
-
Biblioteca de la UOC.
-
Materials d’altres assignatures de la llicenciatura de Psicopedagogia.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Anàlisi de les activitats
trobades al llarg de la recerca.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. L’opinió que tenen els
tutors d’aquestes alumnes quan ens ajudin a prendre la decisió de quines
activitats portar a terme.
2. L’avaluació es portarà a
terme a través d’una reflexió un cop s’hagin portat a terme les activitats.
|
FASE 4: Ampliar el POAP a 1r cicle i plantejar objectius per
cobrir les necessitats i mancances, i si és necessari també a 2n cicle.
DATA: 30/04/2015
HORES: 5 hores.
|
Objectius:
-
A partir de les necessitats i/o mancances detectades al POAP proposar
noves activitats per 1r cicle d’ESO.
-
Valorar si és necessari ampliar les activitats del 2n cicle també.
Destinataris/àries:
sobretot, els
alumnes del 1r cicle d’ESO, i si es valora que a 2n cicle és necessari també
a aquests alumnes.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Després de recollir les
activitats decidir a quin grup o grups aplicarem cadascuna de les activitats
trobades.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Anàlisi de documents,
concretament, el POAP i de les activitats.
2. Entrevistes amb els tutors
(per demanar i que ens puguin donar informació sobre les característiques
dels alumnes i per ajudar-nos en la decisió de la tria d’activitats).
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Les entrevistes amb els
tutors.
2. Reflexió sobre com han
anat les activitats un cop hagin estat aplicades.
|
FASE 5: Aplicació del nou POAP, tant a 1r cicle com a 2n cicle.
DATA: 04/05/2015
HORES: 8 hores (aproximadament)
|
Objectius:
-
Aplicar les activitats proposades a cada curs corresponent.
-
Avaluar les activitats dutes a terme.
Destinataris/àries:
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Dur a la pràctica
cadascuna de les activitats que hem considerat oportunes per a cada curs
d’ESO.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Power point per passar la
informació rellevant als alumnes.
2. Qüestionaris de creació
pròpia.
3. Diversitat d’activitats
4. Entrevistes amb els tutors
per intercanviar opinions sobre les activitats dutes a termes, i per poder
fer propostes de millora, si calen.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Es valoraraà el grau de
satisfacció tant dels alumnes com dels tutors, recollint valoracions en una
taula de valoracions i observacions.
|
FASE 6: Revisió
i avaluació de l'aplicació del nou POAP.
DATA: 15/06/2015
HORES: 5 hores
|
Objectius:
-
Revisar el nou POAP.
-
Fer propstes de millora pel proper curs.
Destinataris/àries:
Orientadora, el
Departament d’Orientació i el Centre.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Crear una graella pròpia
d’autoavaluació del projecte.
2. Omplir una graella
d’autoavaluació del procés dut a terme.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Graella d’autoavaluació de
cadascuna de les fases que s’han de portar a terme.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. L’avaluació real la veurem
quan els alumnes de 1r i 2n arribin al tercer curs d’ESO i puguem observar si
hem aconseguit els objectius principals.
|
En general, els instruments de recollida d’informació que es poden
utilitzar al llarg del procés són el POAP actual per valorar que la intervenció
al primer cicle d'ESO és escassa. A més a més de les entrevistes amb els tutors
del 1r cicle i també de 2n cicle per saber el grau de satisfacció del POAP
actual i també per saber si necessiten més intervenció per part de
l’orientadora o més dinàmiques es puguin fer a l’aula, etc.
Com a instrument de recollida també s’utilitzaran les entrevistes amb
l’orientadora del centre per identificar les necessitats a cobrir.
Les activitats d’anàlisi documental són el POAP i fer les observacions a
l’aula sobre l’orientació educativa i professional del que ja hi ha a aquest
document abans mencionat i que ja es porten a terme per poder fer propostes de
millora.
La legislació que afecta en aquest cas concret és la següent:
● Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per la millora de la qualitat
educativa. http://www.boe.es/boe/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886.pdf
● DECRET D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual
es regula a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no
universitaris sostinguts amb fons públics. http://boib.caib.es/pdf/2011067/mp7.pdf
● Instruccions de la directora general d’Ordenació, Innovació i de Formació
Professional per als Departaments d’Orientació dels centres públics d’Educació
Secundària per al curs 2014-2015.
http://die.caib.es/normativa/pdf/2013/Instruccions_Departaments_Orientacio_secundaria.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada