Aquesta setmana ha tocat una sessió d’orientació a 2n
d'ESO ja que1 es troben en el moment de fer la tria de les assignatures de
l'any que ve, i com que hi ha assignatures noves, amb l’ implantació de la
LOMCE estaven una mica perduts i embullats.
Per això, ells van fer la petició d'una sessió, i
nosaltres vam anar a fer-la. I la veritat del cas és que va ser una sessió molt
bona. Els infants estaven una mica inquiets per les novetats, i vam aconseguir
resoldre tots els dubtes que s'havien plantejat i que volien resoldre.
Els vam preparar una guia i un power point perquè
ells poguessin anar seguint la sessió, fessin anotacions al què tenien dubtes
per després demanar-ho.
Aquí els vam ensenyar com queda estructurat el
sistema educatiu amb la nova llei amb aquesta imatge:
Després els vam exposar quines són les àrees troncals
de l’any que ve, que faran 3r d’ESO i que són:
1.
Biologia i
Geologia.
2.
Física i Química.
3.
Geografia i
història.
4.
Llengua
castellana.
5.
Primera llengua
estrangera (anglès).
6.
Matemàtiques
(aplicades o acadèmiques). En aquest punt els vam explicar que una és per anar
cap a la branca del treball i l’altre, com bé indica el nom, per seguir
estudiant, un batxillerat o un cicle formatiu de grau mitjà que utilitza les
matemàtiques.
Aquí els vam dir que les Mates Aplicades serveixen per estudis que no tenen cap relació amb
les matemàtiques (per exemple, estudis de música, arts, llengües…).
I que les Mates Acadèmiques estan
encaminades a fer Batxillerat, per fer cicles formatius relacionats amb les
matemàtiques (exemples: mecànica, electricitat).
I que de les
assignatures específiques n’hauran d’escollir 2, que són les següents:
1. Cultura
clàssica
2. Educació plàstica,
visual i audiovisual.
3. Iniciació a
l’activitat Emprenedora i Empresarial.
4. Música.
5. Segona
llengua estrangera, en el cas de l’escola és l’alemany.
6. Tecnologia.
7. Valors
ètics.
Quan vam
haver-les mencionat els vam explicar les dues assignatures que són noves per
aquest curs:
Iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial:
- Preparar als joves per a una
ciutadania responsable i per a la vida professional.
- Conèixer qui són els
emprenedors, què fan i què necessiten.
- Aprendre a
responsabilitzar-se de la teva pròpia carrera i del teu camí personal de
formació; de les decisions claus en la vida.
- Creació d’un negocio propi,
aprendre a ser innovadors.
- LOMCe pàg. 337
I cultura clàssica:
·
Té com a finalitat facilitar a
l’alumnat una primera aproximació general a l’estudi de les civilitzacions
grega i llatina en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i
lingüístic.
·
Blocs: Geografia, Història, Mitologia,
Art, Societat i vida quotidiana, Llengua/lèxic, Pervivència en l’actualitat. LOMCE
pàg. 301
I les àrees de lliure configuració
que són la llengua i literatura catalana i 2 optatives que encara estan per
oferir, ja que això és cosa de la comunitat autònoma i encara no ho han
publicat.
Ja vàrem aprofitar per
explicar una mica el 4t d’ESO i la prova que s’haurà de fer a final d’etapa per
poder obtenir el títol.
Va ser un grup
participatiu i va ser una sessió agradable i que va servir per resoldre molts
dubtes i incerteses dels nostres alumnes.
Hola, bona tarda. L'ús de diagrames per visualitzar els itineraris és molt útil tant per qui explica com pels alumnes que han d'entendre i prendre decisions en l'àmbit educatiu. En aquest vincle, els estudiants contesten un qüestionari on es crea posteriorment un informe personal amb un gràfic sobre les seves aptituds i interessos i els guia en els diferents itineraris que poden seguir. Espero que et sigui útil!
ResponEliminahttp://queestudiar.gencat.cat/ca/orientacio/
El plantejament és molt correcte. En el cas d'aquest estudiants són el que, juntament amb els de primer, tindran una aplicació directa de les propostes de la LOMCE. El problema per a nosaltres és la incertesa sobre el futur de l'aplicació d'aquesta llei en el supósti d'un canvi de govern en Espanya en les eleccions de novembre. Perquè la resta de partits polítics s'han compromés a derogar aquesta llei, i per tant paralitzarien la seva aplicació. Tampoc la seva aplicació per al curs vinent no serà igual en totes les autonomies... Complicat ho tenim en la nostra tasca d'orientació acadèmica.
ResponEliminaPrecisament a la segona entrada del Blog d'Orientació del meu DO, he posat les dos imatges que reflecteixen l'estructura del sistema LOE i el de la LOMQEque es suposa que haurà d'anar implementant-se els dos propers cursos.
ResponEliminaAquest és l'enllaç al meu Blog
http://www.elorienta.com/iesdistrictemaritim/index.php