La setmana passada vam rebre la petició d'uns quants alumnes de 2n i 3r d'ESO que d'aquí a pocs dies han de fer la tria d'assignatures per l'any que ve d'anar a fer una xerrada sobre les assignatures que es trobaran els propers cursos.
Nosaltres ja teníem en ment fer-la, i la setmana passada vam anar a 3r. Aquesta setmana ens toca 2n.
La xerrada de la setmana passada la vam enfocar amb la LOMCE, tot i que a ells, en principi no els ha d'afectar, som conscients de la realitat d'aula que es viu en aquest grup classe i vam decidir explicar-los una mica els canvis que aquesta llei contenia perquè veim possibles repetidors, i com que encara estan a temps d'aprovar, els vam explicar que si tenen ganes de treballar i estudiar, i volen encaminar el seu futur cap al món professional que els agrada i els motiva, encara són a temps de canviar la direccionalitat que porten, i que d'aquesta forma sí s'estalvien la prova de 4t d'ESO, però que si repeteixen un dels dos cursos, ja els tocarà fer-la.
Després d'això vam parlar de com fer la tria, i quines coses tenir en compte:
1. Què m’agrada
fer?
● Quin camp professional m’interessa més (Artístic,
tecnologies, educació, ciències salut, serveis socials, comerç, humanitats, etc.)
● Quins àmbits d’aprenentatge/assignatures (llenguatge,
matemàtiques, ciències, socials, arts, música, teatre, idiomes, treballs de
taller, educació física, informàtica, tecnologia, higiene i seguretat,
oficina-comptabilitat...)
2. Quines són
les meves aptituds i capacitats més destacades?
● En quines habilitats destaques més: artística, numèrica,
de lideratge, musical, físicoesportiva, manual, lingüística, de concentració,
mecànica, de persuasió, social...
3. Informació
sobre estudis, professions, sortides educatives i laborals,..
● Àrees d’estudi que necessito per estudiar …
● Informació sobre Batxillerat: modalitats, itineraris,...
● Informació sobre Cicles Formatius de Grau Mitjà:
titulacions,...
● Estudis superiors, formes i requisits d’accés, ...
● Tipus de feina que desenvolupen els professionals dels
diferents sectors,...
Vam parlar de les habilitats:
Motriu: en les
tasques que requereixen moviment, coordinació, etc.
|
Intel·lectual: en les tasques que demanen que ho entenguis, coneixement, raonament, etc.
|
Artística: habilitat per
crear, utilitzar la imaginació, etc.
|
Comunicativa: fer-se entendre, expressar-se amb facilitat, que se li dona bé transmetre,
etc.
|
Social: es troba
còmode, segura amb el tracte amb les demés persones, etc.
|
Manipulativa: habilitat per treballar amb les mans o amb eines, etc.
|
Numèrica: rapidesa i
precisió per treballar amb nombres fent operacions aritmètiques, mesurant,
analitzant estadístiques, etc.
|
Afectiva: facilitat per
les tasques que demanen una sensibilitat especial, prestar atenció als
sentiments dels demés, etc.
|
De lideratge: aptitud per dirigir activitats de grup, saber prendre decisions, ser
sol·licitat per altres per dur a terme una acció o tirar endavant una idea...
|
Musical: saber tocar
un instrument, cantar en una coral, compondre música.
|
Físicoesportiva: habilitat en la coordinació del cos en moviment, resistència muscular,
força, flexibilitat, agilitat, etc.
|
Didàctica: saber ajudar
els altres a aprendre, saber ensenyar.
|
De concentració: habilitat per mantenir l’atenció en una tasca de manera constant o durant
força temps; atenció als detalls, etc.
|
Mecànica: aptitud per
treballar amb màquines o eines; saber
reparar aparells ; facilitat per comprendre el funcionament dels
mecanismes, etc.
|
De persuasió: aptitud per influir en les altres persones. Saber convèncer; saber vendre
un servei, producte o idea; saber negociar.
|
Espacial: saber
distingir diferències de formes, volums, posicions a l’espai; facilitat per
representar-se mentalment figures, objectes de dues o tres dimensions.
|
- De les famílies professionals:
Activitats físiques i esportives; Administració i gestió; Agrària; Arts gràfiques; Arts i artesania; Comerç i màrqueting; Edificació i obra civil; Electricitat i electrònica; Energia i aigua; Fabricació mecànica; Hoteleria i turisme; Imatge personal; Imatge i so; Indústries alimentàries; Indústries extractives; Informàtica i comunicacions; Instal·lació i manteniment; Fusta, mobles i suro; Marítimopesquera; Química; Sanitat; Seguretat i medi ambient; Serveis socioculturals i a la comunitat; Tèxtil, confecció i pell; Transport i manteniment de vehicles; Vidre i ceràmica.
- I per acabar: com accedir a batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i de grau superior; títols universitaris de grau, etc.
Va ser una xerrada molt interessant, i que els va agradar molt.
Aquesta setmana i la setmana que ve, atendrem a l'alumnat que encara segueix tenint dubtes sobre com encaminar la tria d'assignatures a 4t d'ESO i el seu futur professional.
He de dir que aquesta tasca no estava contemplada dins el meu projecte, i l'hi afegiré.
Pel que comentes ha estat una xerrada molt profitosa i venint d'una petició expressa seva encara és més significativa: les conseqüències de la Llei Wert porta molts canvis dels qual n'han de ser conscients i pot servir per que aquells que han de fer un spring final s'ho prenguin de debò i graduïn.
ResponEliminaBones,
ResponEliminamolt bona xerrada i de ben segur ben útil, nosaltres aquesta setmana estem fent sessions d'orientació també a 3r i 4rt i la veritat és que aquest acompanyament els va molt bé per a anar decidint i perquè prenguin consciència de tot.
Bones,
ResponEliminamolt bona xerrada i de ben segur ben útil, nosaltres aquesta setmana estem fent sessions d'orientació també a 3r i 4rt i la veritat és que aquest acompanyament els va molt bé per a anar decidint i perquè prenguin consciència de tot.
Efectivament, no els afecta directament als de 3r, però si als possibles repetidors que tindran que canviar de pla d'estudi, variant una mica les matèries que cursaran durant la seva repetició el proper curs.
ResponElimina