La discalcúlia és un trastorn de l’aprenentatge que es manifesta amb una
baixa capacitat pel procediment numèric i de càlcul. A l’escola, això es
reflexa en un baix rendiment a matemàtiques, mentre que en la resta de matèries
el rendiment es sol situar a la normalitat. En alguns casos, simultàniament pot
haver-hi dificultats a la lectoescriptura o dèficits d’atenció.
Avui en dia podem assegurar que mitjançant un programa específic de
reeducació, personalitzat per a cada cas concret, la discalcúlia es pot
corregir.
Quin són els símbols que ens alerten de
l’existència d’un problema prou important en l’aprenentatge de les
matemàtiques? En general quan hi ha un desfàs evident segons l’edat i en
particular:
-
Si s’utilitzen
els dits per contar.
-
Hi ha
moltes dificultats per contar cap endarrere.
-
És
molt difícil fer càlculs aproximats.
-
Costa
manipular xifres grans, com les centenes i els milers.
-
Hi ha
dificultats per saber quina operació s’ha d’aplicar per resoldre un problema.
-
Costa
molt memoritzar les taules de multiplicar, ja que s’obliden d’un dia a un
altre.
-
Hi ha
errors de transcripció, per exemple, a l’hora d’escriure nombres dictats.
-
Es
sol dedicar molt de temps i esforç per fer els deures de matemàtiques, però els
resultats no són positius.
-
A mesura
que transcorre el temps, és freqüent que es manifesti ansietat o bloqueig cap a
les matemàtiques, ja que tenen la sensació de fracàs.
Quan, a la vegada, es detecten alguns d’aquests signes, és molt recomanable
acudir a un professional especialitzat per fer una valoració i s’instauri un
programa de reeducació específic.
Aquí us deixo una pàgina molt interessant sobre la discalcúlia, i és d'on jo he tret aquesta informació:http://www.discalculia.es/discalculia/el_diagnostico.HTML
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada