divendres, 10 d’octubre del 2014

SEGUIMENT D'ALUMNES

Aquesta setmana, concretament el dijous, vam dedicar una estoneta a fer el seguiment d'alumnes, i ho vam fer amb els de tercer d'ESO, ja que és el gup més nombrós, els que més necessitats tenen, i són una edat ja una mica 'difícil'.

A mi hem feia molta il·lusió començar el seguiment d'alumnes perquè estem parlant d'ells des de principi de curs i jo encara no tenia l'oportunitat de conèixer-los en persona i tenir un primer contacte i primera opinió personal d'ells.

El que hem fet a aquest seguiment és demanar com ha anat l'inici de curs, si ja han fet exàmens o no, i si han apuntat les notes - evidentment nosaltres ja sabíem que sí havien fet alguns exàmens i que sí que tenien les notes-, estructuració dels deures a casa i l'estudiar per cada examen, i poca cosa més.
He de dir que l'orientadora del centre on jo faig les pràctiques no té una actuació de 'suport' amb els alumnes. Ella només els fa el seguiment.

He comporovat, que per norma general, quan es fa un examen i es treu una nota més baixa de 5, no l'enregistren a l'agenda. Fan veure que no se'n recorden i es queden tant amples...

He de dir que m'ha xocat molt l'entrevista amb dos dels adolescents que hem tractat avui, ja que la resta està molt predisposat a fer bona feina aquest curs, o això sembla.

Aquests dos nens tenen 'vaguitis'. Frase textual d'un dels dos: 
- "Per a què he de treballar durant els nou mesos que dura el curs, si quan he d'anar al setembre n'estudio dos i aprovo?".
- "La mandra hem guanya...tinc temps de fer de tot, però els deures no m'importen i no els faig, faig esport o hem miro la TV, però els deures, està clar que no."
Quan he escoltat això, he quedat amb la boca oberta! És un raonament força diferent al que jo sempre havia tingut en ment per nois amb aquest tipus d'actituds.

Un cop hem sentit això, l'orientadora ha donat la volta a la situació i se n'ha anat a preguntar-los quin era el futur que ells volien. On es veuen al cap de 4 anys, per exemple... Tot dos han respost que fent el CAFEMN, o el TAAFE, evidentment ens ha portat a parlar de com s'entra a aquests dos mòduls, que és a partir de la nota mitja de tota l'etapa d'ESO. Però sembla, que això tampoc els ha fet reaccionar. Hem quedat que ens tornarem a veure d'aquí 3 o 4 setmanes, i que en tornaríem a parlar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada